RM1 a Day Challenge

by - 11:54:00

Lepas tu few days ago aku ada terbaca satu article about a guy yang dapat kumpul SG$6,000 (RM18,000) dalam masa 2 tahun hanya dengan hanya menabung SG$1sehari. Kan masa kecik0kecik dah diajar menabung tapi tangan ni gatal pergi korek balik tabung tu. Last-last dah tak menabung dah. Aku rasa motivate sikit nak menabung bila baca article tu sebab nowdays aku memang dah start menabung. Mana-mana duit yang tecicir dari dompet aku kutip terus masuk tabung, dah tak masuk dompet dah. Tapi mix la kadang-kadang ada 20sen, 50sen. So from now on aku nak try menabung RM1 a day supaya nanti sikit sebanyak dapat kumpul duit sebab kalau duit kat dompet confirm habis beli barang. But first, kena pastikan takde "tangan-tangan" gatal yang akan korek tabung aku nanti haha.

You May Also Like

3 comments

  1. that's true..
    kena belajar menabung dari skrg..
    walaupun rasanya macam dah terlambat kan..
    tapi xpe..drpd tidka menabung kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? belum terlambat lagi so danee dah start menabung, sis bila lagi hehe..

      Delete
  2. Wahhhh....RM18k? Banyak gilerrr....Camne boleh byk macam tu eh? Ha3...akak menabung note RM5 & RM20. Tp baru nk masuk 7bulan saving...xpernah kira lagi. Hehe...

    Regards,
    SNM_Yana Afi Mohamed

    ReplyDelete

thanks for stopping by- I love reading your comments! I'll always reply so check back in a few days if you've asked me any questions x